12 Mayıs 2015 Salı

LAPSEKİLİ İBRAHİM VE LAPSEKİLİ HALİL


Çanakkkale, Kocadere Sargıyerine; Lapseki’in Beybaş Köyünden Halil ağır yaralı olarak getirilir, yaralarını kontrol etmek üzere yanına gelen  hekime ısrarla kanlı bir pusula uzatır.

- "Bu pusulayı köylüm İbrahim onbaşıya ulaştırın" diye inler.

Hekim dediğini umursamayarak yaralarına uzanırken Halil onu durdurur ve;

- "Ben… Ben köylüm Lapsekili İbrahim onbaşından 1 Mecit borç aldıydım… Kendisini göremedim. Belki ölürüm. Ölürsem söyleyin hakkını helal etsin." diye ısrar eder.

Hekim onu rahatlatmak için;

- "Sen merak etme evladım" der.

Kanlı pusulaya uzandığı anda Halil Şehid olur. Kısa bir süre sonra, Şehitlerin üzerinden çıkan eşyalar, künyeler ve notlar hekime ulaştırılır. Hekim gözyaşları içerisinde eşyaları inceler ve kanlı bir pusulaya gözü ilişir, açar, okuyunca hıçkırmaya başlar; 

" Ben Beybaş Köyü’nden arkadaşım Halil’e 1 Mecit borç verdiydim. Kendisi beni göremedi. Biraz sonra taarruza kalkacağız. Belki ben dönemem. Arkadaşıma söyleyin ben hakkımı helal ettim."