17 Mayıs 2009 Pazar

ATATÜRK’E LAYIK BİR MİLLİ EĞİTİM BAKANI

1934 yılı. Ulustaki Milli Eğitim Bakanı Abidin Özmen’in makamına iki çocukla beraber Atatürk’ün yaveri girer. Yaver  Milli Eğitim Bakanına bir zarf uzatır. Bakan zarfı açar. Bu Atatürk’ten gelen bir mektuptur.:

-“Yaver Bey ile size iki fakir ve kimsesiz çocuk gönderiyorum. Uygun göreceğiniz bir lise’ye parasız yatılı olarak kaydını yaptırmanızı rica ederim.” Demektedir mektup. 

Bu Atatürk’ün emridir ve kesinlikle yerine getirilecektir. Milli Eğitim Bakanı Abidin Özmen, Orta Öğretim Genel Müdürünü çağırtır ve Yaver  Beyin yanındaki iki çocuğun evraklarını uzatarak .

-“ Bu çocukları Haydar Paşa Lisesine paralı yatılı olarak kaydettirerek, 3yıllık paralı yatılı makbuzlarına veli olarak Mustafa Kemal Atatürk diye yazdırınız.” Diye emir verir. 

Bir süre sonra çocuklarla ve evraklarla genel müdür geri döner. Yaver bu arada Abidin Özmen’in  Atatürk’e yazdığı mektubu ve evrakları alarak bakanın yanından ayrılır ve Çankaya’ya döner. Emrin yerine getirildiğini Atatürk’e bildirerek evrakları teslim eder. Atatürk evrakları ve bakanın gönderdiği mektubu alarak okur.:

-“ Muhterem Atatürk, gönderdiğiniz iki çocuk hakkındaki emrinizi aldım. Türkiye Cumhuriyetinin Kurucusu ve Cumhurreis’inin gönderdiği çocukların mantığımca ve yasalarımızca fakir ve kimsesiz kabul edilemeyeceği içinde Haydar Paşa Lisesine paralı yatılı olarak kaydını yaptırdım. 3 yıllık ödeme ile ilgili makbuzları ekte takdim ediyorum. Arz ederim.” Diyordu mektup.

Atatürk bu olay üzerine Başvekil İsmet İnönü’yü arar  ve bakanının kendisine yaptığını en ince detayına kadar anlatır. İsmet İnönü bakanı adına özür dilemek isteyince de:

-“Yok İsmet yok, özür dileyesin diye veya şikayet etmek için sana telefon etmedim. Çok memnun olduğum için seni aradım. Keşke her devlet adamımız böyle olsa.” Der. 

Kaynak: Abidin Özmen’in yeğeni H.Rahmi Özmen tarafından 09.01.2002 tarihli Cumhuriyet Gazetesine verilen reportaj.