9 Kasım 2009 Pazartesi

10 Kasım 2009

10 KASIM

Her doğum başlangıçtır ölüme,
Ölüm;
sığdırılmışsa içine bir yaşam.
yaşam adanmışsa yaşamlara.
ve öldüğünde insan,
selam duruyorsa hala,
topuyla,tüfeğiyle ve elinde çiçeğiyle,
gözyaşlarıyla damla, damla,
insanlar.

ve varsa hala ardından,
ağlayan kadınlar,
ve çocuklar,
doğduklarında yokken bile sen,
senin resminse yakalarındaki,
cepheye giderken,

ve anılıyorsan hala,
senin adını taşıyorsa sokaklar,okullar,
akıyorsa damlalar gözpınarlarından,
yığınların.
ve hala adın yazılamıyorsa,
nüfus kütüklerinde.
ve hala varsa öldürmek isteyenlerin.
ölümün adı değildir,
10 kasım.
olsa olsa bir merhabadır ölüme.

10 kasım 2006,Antalya,Yasin Yalçın


1881-1938 Düşünebiliyor musunuz? 57 yıllık kısacık bir ömre sığdırılan bir sürü şayanı dikkat, faydalı ve güzel iş. Tabii size şimdi onları sayacak değilim. Zaten hepsini biliyorsunuz. Ben dikkatinizi o güzel işlerin sığdırıldığı 57 ye çekmek istiyorum.

Ben 62 yaşındayım. Sağlıklıyım, kendimi genç gibi hissediyorum. 57 yaşındayken de daha çocuktum herhalde.

Atatürk’ün son yıllarındaki fotoğraflarını inceliyorum, bir çok fotoğrafındaki yorgun ve acı dolu yüzüne bakıyorum. Bir yüz nasıl bu hale gelir ve bir insan nasıl 57 yaşında yaşlanır?

O yorgun ve acı dolu yüzde milleti için duyduğu endişeyi, o vaktinden önce yaşlanan ve hastalanan bünyede onca savaşın tahribatını, o güzel yüzdeki derin çizgilerde yakın dostlarının ihanetini, o vaktinden önce zayıflayan ve dökülen sarı saçlarda çok kısa zamanda telafi etmek istediği geri kalmışlığa karşı isyanını ve o ferini kaybetmiş mavi gözlerde milleti için yitirmemiş olduğu umutlarını görüyorum.

Atatürk’ün yaşadıklarını, ömür boyunca cepheden cepheye koşuşunu ve mücadelesini göz ardı ederek aramızdan erken ayrılışını yaşam biçimine yoranları Allah’a havale ediyorum.

Bugün Ülkemizde birbirimizi yiyebiliyorsak, Albayrağımız fütursuzca dalgalanıyorsa, minarelerimizden günde beş vakit ezan yurdun her yerine dalga dalga yayılıyorsa bu Atatürk sayesindedir.

Değerli Atatürk! Bugün Ankara’da olmak ve kabrinde ellerimi göğe açarak ruhuna okumak ve dua etmek isterdim. RUHUN ŞAD OLSUN!

Naci Püskülcü