9 Haziran 2009 Salı

Kınalı Hasan


Yüzbaşı Sırrı Bey, ikindi vakti yeni gelen eratı teftiş ederken, içlerinde bir tanesinin saçının bir tarafının kınalanmış olduğunu görür ve takılır:

-“Hiç erkek kınalanır mı? Mehmetçik:

-“Buraya gelmeden evvel, anam kınalamıştı komutanım” der ve sebebini bilmediğini ilave eder.

Komutanın isteği üzerine anasına haber salar,

-“Niye benim saçımı kınaladın?”

Gelen cevabi mektupta şunlar yazar:

-“Ey gözümün nuru Hasan’ım, Köyümüzde rahat, rahat oturalım mı? Vatan sevgisi içimizde alev, alev yanıyor. Sen ecdadından, babandan aşağı kalamazsın... Ben, senin anan isem. Beni ve seni Allah yarattı, vatan büyüttü. Allah, bu vatan için seni besledi. Bu vatanın ekmeği iliklerinde duruyor. Sen bu ailenin seçilmiş kurbanısın. Hasan’ım, söyle zabit efendiye... Bizim köyde kurbanlık ayrılan koyunlar kınalanır. Ben de seni evlatlarımın arasından vatana kurban adadım. Onun için saçını kınalamıştım. El-hükmü billah. Allah, seni İsmail Peygamber’in yolundan ayırmasın. Seni melekler şimdiden rahmetle anacaktır. Gözlerinden öperim.

Anan - Hatice”

"Teğmen Saip

Çanakkale Savaşlarından
12. Alay 1. Bölük Komutanı"